Eerste dag: van Meppel naar Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu Eerste dag: van Meppel naar Washington D.C. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

Eerste dag: van Meppel naar Washington D.C.

Door: Koert

11 Juli 2015 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zo. Het is zaterdagochtend 5 uur s ochtends en we zijn allemaal klaarwakker. Gisteren vroeg opgestaan in Meppel na een drukke week waarin we (ik) best nog veel dingen moesten doen en uitzoeken. Maar inmiddels hebben we scherp hoe laat (8.04u) we morgen moeten vertrekken bij het hotel om de metro (8.18u) te halen die om 9.25u vertrekt richting New York. En meer van dat soort dingen die best handig zijn om te weten wanneer je op vakantie gaat. Huurauto in Albuquerque? 23.45 balie 5 bij Hertz en dan 4 minuten lopen. Rockefeller toren? Zondagavond om 21.40. Voor mijn gevoel hebben we 99% van de dingen geregeld en in 4-voud bij ons (telefoon, tablet, google drive en off line print).

De dag van gisteren begon met een reis door de polder met onze meest favoriete KLM-stewardess van de Ceintuurbaan in Meppel (ik noem geen namen maar denk aan Josephine). Is dat niet een heel precieze duiding van een meest favoriete KLM-stewardess? Yep. Denk het wel. Maar dat heeft een reden: vandaag zie we onze meest favoriete KLM-stewardess uit de Woldstraat in Meppel. En dat is toch iets anders: want in de Woldstraat zit een fietsenmaker en in de Ceintuurbaan niet.

Het fijnste om te vertellen over de vlucht van gisteren is eigenlijk dat er niets over te vertellen is: prima vlucht, het bleef gewoon dag (maar valt meer mensen op die naar Amerika vliegen) en we waren nog best fris en fruitig toen we uit het vliegtuig stapten. En ja: het is hier best warm. Via een busje (ja, dat had ik uitgezocht) naar het metro station van Wiehle om daar voor USD 10 per stuk vier kaartjes te kopen voor de metro (ja, dat had ik uitgezocht) en daarna een hele lange reis met één overstap naar het metrostation bij het hotel (ja, dat had ik uitgezocht). Eén ding ging wat mis (nee, dat had ik niet bedacht): de naam halte van het hotel (Navy Yard) leek iets te veel op de halte waar we uitstapten (Naylor Road,4 haltes verderop). Maar ach, de dag was nog jong en tot dat moment voelden we ons nog best fris en fruitig.

Geradbraakt kwamen we uit metro station Navy Yard en zijn we de eerste de beste eetgelegenheid in gedoken waarvan we dachten dat er airco en toiletten waren. En dat was een Lucky Shot: de airco werkte, je kon er plassen en het eten was best lekker met Nachos, een broodje met vega-ballen en voor de kinderen stukjes Hema-worst in iets deegachtigs (Corn dogs).

Uiteindelijk rond 19.00 in het hotel: ingechecked, gedouched, een was gedaan en direct naar bed. En ja: dan begint de volgende dag wat eerder.

Voor vandaag: Washington ontdekken met Daan, Jacobine en Pien!

• 11 Juli 2015 - 21:24

Marjolein:

Hello Amerika gangers,
    Goed te weten dat de reis goed verlopen is en dat jullie goed zijn aangekomen.

Leuke foto's maar kan het filmpje jammer genoeg niet openen.

Hier gaat alles goed maar wel er rustig heb tijd over.

Heel veel plezier geniet ervan, tot het volgende berichtje.
    Groetjes Pieter. Marjolein, Jacob en Romy