Eerste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu Eerste dag New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

Eerste dag New York

Door: Koert

13 Juli 2015 | Verenigde Staten, New York

Het was een lange dag die begon in Washington DC en eidigde op de 67e verdieping van Rockefeller Center in New York. En tussendoor hebben we ook dingen gedaan, maar dat is logisch.

‘s Ochtends met de taxi van het hotel naar het Union Station en daar ontbeten. Prachtig gebouw! We waren er ruim op tijd om een goede plek in de trein naar New York te kunnen bemachtigen. Wat dan belangrijk is: zorg er wel voor dat je in de goede rij staat anders moet je helemaal achteraan sluiten. Tot zover mijn leermoment. De treinreis was relaxt zonder hobbels om adembenemende zichten. Maar het was er erg rielekst om het treinstation uit te lopen downtown Manhattan en dan 30 meter voor je het hotel (Pennsylvania Hotel) te zien.
Na het inchecken de stad in en nou ja zeg: wie liepen we daar spontaan tegen het lijf?! Nita (formally known as my PwC-collega), ega Kees en hun kinderen Janna en Fedde. Hoe was dat mogelijk?!!! Nou, vrij simpel eigenlijk: daar hadden we over nagedacht en het afgesproken.

Eerst naar de High Line geweest: een wandelpad over een voormalige spoorlijn. En daarna bovenop een restaurant op een dakterras gezeten. We wisten niet je een Corona in een grote schaal kunt zetten en daar een bak Margraritha kunt doen, maar nu weten we dat wel. En hoe je je daarna voelt: dat weten we (OK, ik) ook.

Iets later dan gepland met de Metro naar het Central Park geweest en daar lekker gezeten terwijl de kinderen zich vermaakten in een speeltuin met veel water en daarna natte kleren.

En toen was het al best weer laat en gingen we lopend weer naar het hotel nadat we ergens tussen Central Park en het hotel Nita, Kees en de kinderen hadden uitgezwaaid. Na een bliksembezoek aan het hotel: op naar Rockefeller Center met een prachtig uitzicht over de stad! En rond 23.00 waren we in het hotel. En de kinderen? Die houden het onzettend goed vol! De volgende ochtend lekker uitgeslapen.

• 14 Juli 2015 - 22:02

Wolter En Rie:

Lieve KAPJ, Mooi om alles te lezen wat jullie allemaal zien. Met de iPad naast de pc kan ik fijn alle afbeeldingen van de highlights bekijken. Leuk dat jullie een collega met gezin hebben ontmoet al was het afgesproken. Pam en Jim jullie zijn echte bikkels!! Petje af.
    Dikke kus van ons beiden!!