25 juli Cowboy Dag in Dubois - Reisverslag uit Dubois, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu 25 juli Cowboy Dag in Dubois - Reisverslag uit Dubois, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

25 juli Cowboy Dag in Dubois

Door: Koert

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, Dubois

Wakker geworden naast het meertje, wat was het rustig! En wat fijn primitief, als je er van houdt. Voor het eerst sinds (???) zo'n fijn toilet bestaande uit een 10.000 liter tank die in de grond gegraven is en daar een buis van 3 meter bovenop. En daar bovenop iets waarop je in theorie kunt zitten. I love it! Not. Na het ontbijt heeft Koert nog even hardgelopen zodat we snel naar Dubois konden; om 11.00 begon de 'shoot out' ; een soort amateurtoneel maar dan daar de Western-variant van. Essentieel bij vroeg vertrekken met een RV is dat je de sleutel hebt.

Goed. En uur later en een volledig op de kop gekeerde en opgeruimde RV MET sleutel gingen we naar het dorp. Eerst even de RV gedropt bij de camping (de shoot out was al geweest). De vrouw achter de balie verbaasde zich over ons bezoek aan het meertje 'omdat dat een slechte weg is en jullie er bij de verhuurder voor hebben getekend dat jullie je niet op dergelijke wegen zouden begeven'. Auw. Nou ja, er zijn hier zoveel regels, het is lastig om ze allemaal bij te houden (K+A) en je er aan te houden (K). Op de camping hebben Pam en Jim nog even in het binnenzwembad gezwommen. Zo. Die zijn ook weer helemaal schoon!

In Dubois was het de Dag van de Cowboy, met als een van de activiteiten dus drie keer een shoot out. Verder was De Dag niet heel bijzonder. Na het eten zijn PJ nog even in de speeltuin geweest. Zo leuk: onder ieder toestel liggen scherpe steentjes (formaat: grind) in plaats van, zoals in Nederland, dikke rubbermatten. Tja. Kan ook. Maar of het veiliger is? Ik weet het niet. Na het spelen nog even in het Game Center op de camping een Race Game gedaan (zo'n echte waar je in gaat zitten met pedalen en een stuur). En wie heeft gewonnen? Het jongetje wat is ons huishouden altijd alle spelletjes wint: Jim.