27 Juli Koe zoekt Boer - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu 27 Juli Koe zoekt Boer - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

27 Juli Koe zoekt Boer

Door: Koert

27 Juli 2015 | Verenigde Staten, Yellowstone

De dag begon zonnig; terwijl de rest wakker werd heb ik hardlopend de omgeving verder verkend en daarna in het zonnetje een Corona van De Olifant sigaar gemaakt. OK, dat was hij al. Na het ontbijt naar de winkeltjes en infocentra en allerlei zooi ingeslagen van zakmessen tot bear bells en van mokken met namen erop tot een pyama met beren. Daarna met de RV richting Mammoth (bovenin Yellowstone). Hoe sneu voor Yellowstone ook, we vinden het best saai en teveel op Sauerland lijken. Gaap. En wat ook niet helpt: overal in de VS is het warner dan 30 graden, maar hier moeten we het doen met ruim minder dan de helft en af en toe een bui.

Op de terugweg stonden er vier liftsters die richting onze camping wilden. En omdat je geen lifters mee mag nemen en er niet meer dan 6 mensen in de RV mogen, zij we onmiddellijk gestopt. Na twee minuten wisten we van elkaar waar we vandaan kwamen en dat soort dingen: zij: drie uit Thailand en één uit Oklahoma, wij: uit Nederland. Om de rest van de reis (de rit duurde nog een half uur) wat op te leuken bedacht Ageeth dat het leuk zijn om het kaaartspel 'Koe zoekt Boer' met ze te spelen (gekregen van Hilda vanwege mij voorliefde voor Boer zoekt Vrouw). Van 'Koe zoekt Vrouw' snapten we zelf pas na een half uur de spelregels half. Binnen een half uur uitleggen aan drie Thailanders en een Amerikaanse was dus best uitdagend, maar het is gelukt! Tja. Al met al een wat absurdistische ervaring voor iedereen denk ik. 'Smile! You're on Candid Camera'. Niet geroepen, wel gedacht.

Teruggekomen op de camping regende het en was het koud. Op de parkeerplaats bij de wasserette hebben we gekookt en gegeten in de camper (dat was efficiënt en buiten was het niet erg aangenaam) en daarna terug naar onze site. Rond 21.30 onder de wol omdat boven de wol echt te koud was.