29 Juli Rodeo in Cody (en Jim deed mee) - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu 29 Juli Rodeo in Cody (en Jim deed mee) - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

29 Juli Rodeo in Cody (en Jim deed mee)

Door: Koert

29 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cody

Laatste dag Yellowstone! En eigenlijk: het was vandaag een mooie rit naar de oostelijke uitgang van Yellowstone. Onderweg vaak gestopt omdat er bizons vlakbij de auto waren. En in dat geval moet je tenminste 25 meter afstand houden of beter: in de auto blijven. En ja: dan zijn we braaf omdat we het domweg wel prettig vinden om 7 augustus met z'n vieren in de passagierscabine aan te komen.

Rond een uur of twee kwamen we al in Cody aan. Cody is ooit zo ongeveer gesticht door Buffalo Bill. Buffalo Bill: veel van gehoord, geen idee wie het is. Er komt een dag dat we onze vakantie voor gaan bereiden.... Maar gevoelsmatig heeft Buffalo Bill veel met cowboys te maken. Er was zelfs een groot Buffalo Bill museum! Tja. Dat hebben we vandaag maar niet bezocht (kostte best veel duur), misschien morgen nadat we de wiki hebben gelezen.

Maar wat we WEL gedaan hebben: een rodeo show bezocht! Cody is namelijk de bakermat van rodeo in Amerika (zeggen ze in Cody). Tja, en als je dan op de camping kaartjes kunt kopen met gratis vervoer, dan is de keuze snel gemaakt. En: het was bijzonder! Leuke sfeer en de opening was een gezamenlijk gebed en het zingen van het Amerikaanse volkslied (petje af, allemaal!). De rodeo bestond uit allerlei variaties op het thema 'man op bokkig beest, man valt er af en daarna moet het bokkige beest worden gevangen door twee andere mannen'. En daar omheen: allerlei entertainment.

En toen.... mochten alle kinderen het rodeoterrein betreden! Na wat discussie binnen het gezin, hebben de mannen gewonnen en mocht Jim IN de arena met nog een aantal kinderen achter een kalfje aanjagen. Yeaaaahhh!! Het was geweldig om te zien!

Maar na een uur of twee was alle pret voorbij en gingen weer richting camping. Vannacht even een camping met alles drop en dran, daarna pakken we het wat avontuurlijker aan en zoeken we een plekje in de natuur.

• 30 Juli 2015 - 09:14

Marjolein:

Hallo allemaal,
    Het is erg leuk om jullie reisverslagen te lezen. Jullie maken zoveel mooie en spannende dingen mee, ik geloof wel dat jullie het erg naar de zin hebben.
    Jammer dat het weer soms verstek laat gaan. Deze week hadden we een heftige zomerstorm. Veel bomen zijn omgewaaid en andere stormschade, en wateroverlast. Het weer is erg wisselend, we hebben nog net niet de kachel aan savonds, maar het zal iets beter worden. Bij jullie thuis is alles OKE.
    Nog heel veel vakantiepret gewenst en pas op voor de beren.

Groetjes Marjolein