"Show them!" - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu "Show them!" - Reisverslag uit Hot Springs, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

"Show them!"

Door: Koert

31 Juli 2015 | Verenigde Staten, Hot Springs

Snel weg van de idyllische plek en op naar Buffalo,  een leuk stadje in Wyoming. Dat zegt op zich niets, want we vinden zo ongeveer alle stadjes leuk en interessant. Maar Buffalo is dus ècht leuk! En ze hadden er goede koffie uit een Jura-apparaat en dat was ook nog wel eens weer lekker. Onderweg naar Hot Springs zagen we opeens een bordje met "The Red Onion Museum". En omdat dat de nieuwsgierigheid wekte: een bezoek gebracht. Het bleek eigenlijk gewoon het dorpsmuseum van een dorp zonder geschiedenis. Hoogtepunt was het opgezette Siamese kalfje (of is dat meervoud?) uit 1962. De beheerster van het museum was een Republeinse vrouw met een vrij ongezellig wereldbeeld ("Obama is a cartoon",  "I love Donald Trump",  "We're done with this government"). Auw.  En ze waarschuwde ons voor het plaatsje Sturgis (vlakbij Hot Springs) waar deze week een motor event wordt gehouden waar meer dan 1 miljoen bikers op af komen: het was geen goede plek voor kinderen, ze zouden getraumatiseerd kunnen worden. Want: wanneer in Stugis een biker een vrouw ziet en "Show them!"  roept dan wordt ze geacht haar ontblote bovenlijf te tonen. Tja. Als dat naturisme is, dan is het is een vorm die iets verder van ons af staat geloof ik.

Uiteindelijk zijn we op een KOA textielcamping beland in Hot Springs, South Dakota. De mooiste tot nu toe vinden we! Er staan zelfs bomen op de camping en hier en daar is wat gras zichtbaar. Kom daar maar eens om op een normale KOA camping! En Hot Springs zelf? Yep. Dat vinden we weer een leuk, mooi idyllisch plaatsje... Maar het is echt zo!

• 02 Augustus 2015 - 20:33

Tineke:

Leuk weer 3 verhalen. Jullie rijden heel wat kilometers! Ik zocht even waar Hot Springs ligt. Een stukje boven Denver zag ik. Wat wordt jullie volgende bestemming? Wel stoer dat jullie regelmatig in the middle of no where staan!