4 Augustus Een foutje met de huurauto - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu 4 Augustus Een foutje met de huurauto - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

4 Augustus Een foutje met de huurauto

Door: Koert

04 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Denver

De laatste 'echte'  dag in de RV, want morgenochtend moet de RV weer terug. Snif.  Vanmorgen heb ik eerst even hardgelopen in Douglas zodat Ageeth mooi de ruimte had om alles op te ruimen,  in te pakken en kinderen te voeden. Prima taakverdeling zo.  Eerst op naar een tip van de campingbeheerster: het Natural Bridge Park. Dat was een verdraaid mooi parkje met een natuurlijke boog op een stukje grond van 500x500 meter! Gaaf om te zien!

Daarna terug naar Douglas en eindelijk in de VS eens wat gegeten bij Mc Donald's. OK,  de eerste keer was in New York, maar dat telt niet (geen idee waarom niet). Daarna de propaantank bijvullen omdat die tank vol moet worden ingeleverd. Propaan bijvullen gaat ongeveer hetzelfde als LPG tanken in Nederland, qua idee.  Maar de uitvoering gaat wat anders: je mag het niet zelf doen,  iedereen moet uit de RV,  de pompbediende doet een beschermkap op, er mogen geen huisdieren in de RV aanwezig zijn en de minimale afstand tot de RV is 7 meter. Totdat blijkt dat er een storing is en je naar de buren moet. En die deden het op z'n Nederlands.  Safety first, maar nu even niet. En daar voelden we ons eigenlijk minstens zo prettig bij.

De reis daarna was eigenlijk vrij overzichtelijk: 349 kilometer op dezelfde weg en dan afslaan. Op naar Denver Airport! Waarom? Om een huurauto op te halen voor morgen anders hebben we geen vervoer van de RV-inleverplek naar het hotel en vervelen we ons morgen de hele dag voor de deur van het hotel waar we pas om 15.00u welkom zijn.

In mijn hoofd zat dat ik een minibusje had gehuurd bij Hertz. Pam en ik naar binnen: bleken we een busje bij de buren (Alamo)  gehuurd te hebben. Dan kun je twee dingen doen: a) dat tegen Ageeth zeggen of b) tegen Ageeth zeggen dat we pas de volgende dag om 6 uur 's ochtends de auto op kunnen halen. Optie b) leek ons leuker. De taakverdeling: Pam: doet het verhaal tegen Ageeth. Koert: scheldt, moppert en tiert alles bij elkaar (het is belangrijk dat iedereen zijn/haar kerncompetenties maximaal inzet). Zo gezegd zo gedaan. Daarna zogenaamd naar het vliegveld gereden om een nieuwe huurauto te regelen,  maar hé! Kijk daar! Een Alamo-vestiging! Zullen we daar eens informeren? Nou ja zeg. We konden zo maar een auto meenemen.

En nu hebben we dus heel even twee auto's. Een RV en een dikke Chrysler uit Texas. Dus morgen moeten we  vrijwillig rondrijden in een auto met een nummerbord uit Texas. Yeah.

En dus ook voor het laatst op een KOA textielcamping. De naam van de camping is "Denver East" . Inderdaad, hij ligt oostelijk van Denver. En hoe! We kunnen bijna Washington zien liggen (en dat is toch vier uur vliegen vanaf Denver). Maar goed. De RV hebben we al een beetje uitgemest, morgen vroeg op en op tijd de RV wegbrengen zodat we nog een dagje in Denver kunnen zijn.

• 05 Augustus 2015 - 22:49

Tineke:

Wat een competenties!!! Goed om ze op he eigen wijze en je eigen tijd in te zitten. Het fijnste is als je mekaar dan ook nog aanvult. 1+1=3 niet waar ( hogere wiskunde). Al in het aquarium geweest in Denver? Of het astrologiemuseum? Sterkte met het afscheid nemen van jullie reisgenoot!

Wolter En Rie:

Wat weer een mooi verhaal! Ongeveer de laatste denk ik ? Pap en ik wensen jullie een goed afscheid van de RV en de VS. En vooral een goede vlucht! Volgend jaar weer?