20 juli National Park: Colorado National Monument - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu 20 juli National Park: Colorado National Monument - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

20 juli National Park: Colorado National Monument

Door: Koert

20 Juli 2015 | Verenigde Staten, Grand Junction

De zon schijnt al lekker wanneer we wakker worden. Na het ontbijt met een live-verslag van de finish van de Tour de France naar het Colorado National Monument gereden; dat is één van de vele National Parks in Amerika. Wat een prachtig park zeg! Vaak uit de camper geweest voor een paar foto's en af en toe iets gemaakt wat op een rondwandelingetje lijkt. Leuk! Aan het einde van de de tocht via het visitors center (waarom bouwen ze die dingen altijd op de plek waar wij een park uit in plaats van in gaan?) het park verlaten en naar Grand Junction geleden om daar lekker de toerist uit te hangen en wat rond te slenteren. In een stenenwinkeltje (zoiets als De Oude Aarde in Giethoorn maar dan heet het Main Street Minerals & Beads in Grand Junction) geweest. De eigenaresse vond het Nederlands zo ontzettend mooi en zacht klinken. Eh. Ja. Dankjewel. En wat ze ook heerlijk vond: ontbijtkoek (had ze ook in Nederland geproefd). Het idee is: in mijn telefoon gaat op 9 augustus het alarm af om 11.00u (ik hoop: Nederlandse tijd, maar ik weet het niet zeker), ik loop naar de Albert Heijn, koop een paar pakken ontbijtkoek en pak ze in, laat er door Laïla (die werkt bij Albert Heijn) postzegels op plakken en stuur de ontbijtkoek naar Amerika. Komt goed, Deborah Rose!

's Avonds was er weer een film voor de kinderen en hebben wij wat gekletst met een Amerikaanse brandweerman die kwam vragen wat dat nou kost, zo'n camper huren. En als toegift kregen we er ook nog zijn mening over Obama bij. Ooit geleerd bij PwC: vermijd gesprekken over geloof, politiek of sex. I rest my case.

• 21 Juli 2015 - 23:29

Johanna:

Nu lijkt het echt vakantie lekker ontspannen leuke verslagen om te lezen .Hier is het ook heerlijk weer. groetjes