21 Juli Van Grand Junction naar Manila - Reisverslag uit Manila, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu 21 Juli Van Grand Junction naar Manila - Reisverslag uit Manila, Verenigde Staten van kapjamerika - WaarBenJij.nu

21 Juli Van Grand Junction naar Manila

Door: Koert

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Manila

Een reisdag vandaag! De dag begon met regen: eerst een paar druppels, toen meer, toen een stortbui en tot slot de wasdroger op de camping voor de was die nog buiten hing. Eerst naar het automuseum in Grand Junction. In Europa doen we het zo: we restaureren een auto zo authentiek mogelijk en zetten hem dan in een museum. In Amerika doen ze het ongeveer tegenovergesteld: ze pimpen een Ford T uit 1920 zodanig dat er weinig anders meer herkenbaar is dan de radiateur en noemen hem dan nog steeds een Ford T. Wat heel bijzonder was: in het museum stond de ziekenauto waarin het (dode) lichaam van John F. Kennedy en zijn (levende) familie vervoerd werden in Dallas, 1963! Heel bijzonder om te zien! "But apart from that Mrs. Kennedy, did you enjoy the ride?"

Verder dus een reisdag gehad van Grand Junction (Colorado) naar Manila (Utah); onderweg veel mooie natuur gezien en lekker op de cruise control ons laten inhalen door heul veul Amerikanen. Bij het tanken nog wel een kleine belevenis: noch mijn Visacard noch mijn ING-pasje werkten. Tja. Vervolgens aan de pompbediende voorgesteld om Ageeth te halen. Hij: "If that doesn't work, I'll have to call the police, sir.". Auw. Kreeg visioenen van de eerste blanke die wereldnieuws zou worden vanwege een arrestatie door Amerikaanse politie. Maar gelukkig had Ageeth haar Visacard bij zich en....zelfs met pincode! De pincode was nog een dingetje: die hadden we een dag voor vertrek niet meer paraat en dus opnieuw opgevraagd. Gelukkig had Visa hem inmiddels opgestuurd naar Meppel en had Johanna de envelop met pincode uit de brievenbus gevist en de pincode naar Ageeth ge-sms-ed: 8634. Pfff....

Uiteindelijk rond 19.00 zijn we beland op een redelijke KOA-textielcamping in Manila. Iets verder van de weg dan de vorige keren (dat is mooi), maar wat dichter bij het naastgelegen vliegveld (dat is minder mooi, maar er we hebben nog geen vliegtuig gezien/gehoord).

• 22 Juli 2015 - 06:23

Tineke Knol:

Je schrijft weer heel beeldend en grappig! HJ en ik roepen afwisselend ohhhh en pfffff . Geniaal ga zo door

Groetjes Tineke

• 22 Juli 2015 - 06:25

Henk Jan Knol:

America is gewoon helemaal te gek, blijkt maar weer uit jullie verhalen! Koert heeft zijn roeping echt gemist, had schrijver moeten worden. Hoezo Koa campings? Bij ons stond dat altijd voor Kan Ook Anders:-) maar ja wel typisch Amerikaans , veel vlees op de barbecue, full hookup, asfalt ipv gras, geeft wel stof voor leuke verhalen...

• 22 Juli 2015 - 11:14

Wolter En Rie:

Oeps Koert!! Bijna de helft van je gezin achtergebleven bij het pompstation!! Je denkt toch zeker niet dat Jim zonder mama zou achterblijven! Hahah!!

• 22 Juli 2015 - 15:51

Elisa Jolink:

Blijkt maar weer, zonder Ageeth kom je nog geen kilometer (mile) op weg. Veel plezier allemaal!

• 22 Juli 2015 - 23:05

Piet:

Lastige pincode die van mij bestaat uit 4 keer een nul maar de volgorde vertel ik lekker niet!

• 25 Juli 2015 - 17:18

Johanna:

Dus de code was goed overgekomen en je had geluk het werkte ook nog.Als Ageeth niet mee gaat kom je toch ook niet ver he Koert.